Status

Sentraladministrasjonen består av fire avdelinger:

  • administrasjonsavdelingen
  • analyse- og utviklingsavdelingen
  • personal- og organisasjonsavdelingen
  • økonomiavdelingen

Sentraladministrasjonen representerer stab- og støttefunksjoner internt på rådhuset og eksternt mot enheter og innbyggere i kommunen. De aller fleste ansatte er tilknyttet rådhuset, men flere av avdelingene har også ansatte med arbeidssted i Midsund og i Eidsvåg. Det er lagt vekt på å ha system som tilrettelegger for at den digitale samhandlingen skal fungere. Administrasjonsavdelingen rommer den øverste administrative ledelse med kommunedirektør og assisterende kommunedirektør, samt beredskap. I tillegg ligger politisk sekretariat, kommunikasjon og service, dokument og arkiv samt ROR Innkjøp under administrasjonsavdelingen. Analyse- og utviklingsavdelingen ble etablert i forbindelse med ny kommune og har ansvar for en rekke oppgaver knyttet til samfunnsplanlegging, analyser, digitalisering og prosjekt- og prosessledelse. Arbeidet med å bygge ny kommune vil fortsette i kommende periode og kommunedirektøren vil vurdere om sentraladministrasjonen har den mest formålstjenlige organiseringen. Flytting av oppgaver mellom stabsavdelingene og mellom stabsavdelingene og tjenesteproduksjonen vil bli vurdert.

Vis undermeny