Fremtidige utfordringer
Med nye digitale muligheter vil arbeidsprosesser bli endret i tiden som kommer. Det skal legges til rette for at innbyggere/brukere/tjenestemottakere skal få de mest tidsriktige tjenestene levert så effektivt som mulig.
Personalpolitiske planverk og strategier er under utarbeidelse for nye Molde kommune for å oppnå enda bedre og mer effektive tjenester jamfør intensjonsavtalens mål.
Avdelingen hjelper enhetene å synliggjøre både kvalitative og økonomiske gevinster av utviklingsprosjekter.
Ansatte må forberedes på de hyppige endringer som vil komme. Ansatte, tillitsvalgte og vernetjenesten må delta aktivt i prosesser for at nye Molde kommune skal realisere sine mål.
Molde kommune skal være en lærende organisasjon, så det blir viktig å lage en så god og nyttig som mulig intranettside i nye Molde kommune. Samarbeid, deling av informasjon, dokumentasjon kan da gjøres på et sted også fra mobil.
Avdelingen må prioritere oppgaver jamfør kost-/nytte-prinsipp.